ÇİÇEK EKMEK



Berlin’de pazar günleri bütün alışveriş yerleri kapalı. İyi güzel de aniden bir şey lazım oluyor işte. Hesapta olmayan ihtiyaçlar çıkıveriyor pat diye tam da Pazar günleri. Genelde tedarikliyizdir bu konuda. İşte nasıl olduysa bu Pazar gafil avlandık. 
Cumartesi bir davete gitmiştik. Marketler kapanmadan eve döneriz düşüncesindeyiz. Evdeki hesabın çarşıya uymadığı durumlardan biriyle karşılaştık. 
Market saatini  kaçırdık. Sağlık olsun.

Pazar sabahı kahvaltı hazırlıyorum ekmek yok. Ekmeksiz de olmuyor.Hem ne demişler: Ekmek bulamazsan kendin yap. 
Zaten epeydir aklımda bir çiçek ekmek planı vardı. Kısmet bu güneymiş. 
Daha önce teyzem yapmıştı onda yemiştim,çok beğenmiştim.Yaptık yedik. Gayet de güzel oldu. 
Gerçi fazla aceleci davranıp elimi yaktım ; ama olsun.
Fırından yeni çıkmış taze ekmek kokusu gibi bir güzellik yoktur  şu dünyada. Mis mis...



MALZEMELER
6 su bardağı un
Yarım su bardağı sıvı yağ
3 tatlı kaşığı şeker
2 tatlı kaşığı tuz
1 paket kuru maya
1 buçuk su bardağı ılık süt
1 adet yumurta sarısı
2 tatlı kaşığı çöreotu



HAZIRLANIŞI
Geniş bir kabın içine bir süzgeç yardımıyla unu eleyin.Üzerine kuru mayayı dökün hafifçe karıştırın.Tuzu ilave edin.Ilık sütün içine şekeri ekleyin ve şeker eriyene kadar karıştırın.Unun içine yavaş yavaş sütü ekleyin ve yoğurun.Sütü iyice yedirdikten sonra sıvı yağı ekleyin.Yaklaşık 10 dk hepsini yoğurun.Yoğurma işlemi bittikten sonra kabın üzerini ıslak temiz bir havluyla kapatın ve evinizin ılık bir yerinde 2 saat bekletin.Bir saat sonra mayalanan hamuru yedi eşit parçaya ayırın.Her bir parçayı elinizde top şeklinde yuvarlayın ve yuvarlak bir tepsinin içine dizin.Önce ortaya bir parça hamur koyun daha sonra etrafına diğerlerini dizin.Ben küçük tepsi kullandım.Hamurun bu kadar çok kabaracağını düşünemedim.Elinizde varsa geniş bir tepsi kullanmanızı öneririm.







Hamur parçacıklarını tepsiye dizdikten sonra bir saat daha mayalanması için bekletin.Sonra üzerine bir yumurtanın sarısını fırça yardımıyla sürün.En üst katmana çöreotu serpin.Çöreotu yerine susam,haşhaş vb. tercih edilebilir.200 dereceli fırında üzeri kızarana dek pişirin.Fırının ayarına göre bu süre değişebiliyor.Ben turbo ayarsız fırında 50 dk da pişirdim.Fırından çıkardıktan sonra 10 dk dinlendirin.Ben beklemedim elimi yaktımSiz dikkatli olun.Afiyet olsun.


Yorumlar

  1. teyzen de seni yesin ;)) ama gercekten cok leziz bir ekmek.. hem tatliya hem tuzluya uyuyor ;))

    YanıtlaSil

Yorum Gönder