LİMONLU VE KAKAOLU CUP CAKE



MALZEMELER
1 buçuk su bardağı un
1 su bardağı şeker
1 paket vanilya
1 buçuk çay kaşığı kabartma tozu
2 yumurta
3/4 su bardağı süt
110 gr tereyağ ya da margarin
3 yemek kaşığı kakao
1 çay kaşığı rendelenmiş limon kabuğu
1 yemek kaşığı limon suyu


HAZIRLANIŞI
Derin bir kapta un, şeker, vanilya, kabartma tozu çırpma teli ile karıştırılır. Sonra süt,eritilmiş margarin ilave edilir ve bir mikser yardımıyla çırpmaya devam edilir. En son olarak yumurta eklenir ve yaklaşık iki dk çırpılır. Hazırlanan kek karışımı iki eşit parçaya ayrılır, ayrı kaplara konulur. Bir yandan da cup cake tepsi kalıbına minik cup cake kağıtları konulur ve bir kenarda hazır vaziyette bekletilir.

KAKAOLU CUP CAKE

Bir kaptaki karışıma kakao eklenir ve 1 dk çırpılır. İyice çırpıldıktan sonra kakaolu karışım cup cake kağıtlarına dökülür. Önceden ısıtılmış 180 dereceli fırında 20 dk pişirilir. Kakaolu cup cake lerden 6 adet  elde edilir.

LİMONLU CUP CAKE

İki eşit parçaya ayrılan diğer karışıma limon suyu ve limon kabuğu rendesi eklenir ve 1 dk çırpılır.İyice çırpıldıktan sonra karışım, cup cake kağıtlarına dökülür ve 180 dereceli fırında 20 dk pişirilir.Limonlu cup cake’lerden 6 adet elde edilir.

Benim cup cake tepsi kalıbım altı parçalı. Önce kakaolu olanı fırına sürdüm. Sonra ufak bir deneysel çalışma içine girdim. Cup cake tepsi kalıbını kullanmadan, hazırladığım limonlu karışımı sadece kağıt kalıplara koydum. Sonuç tam bir facia! Sakın denemeyin. Kağıtlar hemen kendini bırakmaya başlamasın mı? Neyse ki o arada kakaolu cup cake'lerim pişmişti. Pişenleri  hızlı bir hamleyle alıp dağılmaya başlayan limonlu cup cake’leri hemen kalıba yerleştirdim de durumu kurtarabildim, çok şükür ucuz atlattım. 
Geçen gün markette  silikon cup cake kalıpları gördüm.Denemedim; ama silikon kalıplar, kağıt kalıplar gibi dağılmıyordur diye düşünüyorum. Yine de emin olmadan bir şey  diyemeyeceğim.Yanlız şunu söyleyebilirim ki bu minik kekleri yemek yapmaktan daha zevkli :) Afiyet olsun.

Yorumlar

Yorum Gönder