PİZZA


MALZEMELER
(Pişirme süresi 45dk.turbo ayarsız fırında)
Bir adet yağlı fırın kağıdı

HAMURU İÇİN:
400 ml ılık süt                                  
400 gr un
1 paket kuru maya

ÜZERİ İÇİN:
Yarım kangal sucuk
3 adet orta boy yeşil biber
1 adet paprika
300 gr kaşar peyniri
150 gr mantar
50 gr mısır
5 adet siyah zeytin
3 adet domates

SOSU İÇİN:

Yarım su bardağı ılık süt
1 yemek kaşığı domates salçası
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı kırmızı toz biber


HAZIRLANIŞI:
Derin bir kabın üzerine unu koyun, üzerine toz mayayı serpin, hafif hafif karıştırın. Ilık olan sütü birkaç seferde azar azar ekleyin ve yoğurun. Üzerini hamura değmeyecek şekilde temiz bir ıslak bezle kapatın. Evinizin sıcak bir yerinde bir buçuk saat bekletin. O süre zarfında diğer malzemeleri hazırlayalım.

Sucukları halka halka doğrayın ve bir tabağa alın. Mantarları yukardan aşağı doğru ince dilimler halinde kesin ve bir kaba alın. Domates ve biberleri küçük küpler halinde doğrayın ve ayrı kapları koyun. Kaşar peynirini rendeleyin, bir kaba alın. Zeytinlerin çekirdeklerini çıkarıp küçük küçük doğrayın. Bütün bu hazırladığımız malzemeleri hamurumuz mayalanana kadar bir kenarda bekletelim.

Şimdi sosunu hazırlayalım. Çukur bir kabın içine domates salçası, tuz ve kırmızı pul biberi koyun. Üzerine azar azar süt ekleyin ve devamlı karıştırın.

Hamur mayalandıktan sonra bir fırın tepsisinin içine yağlı kağıt koyun. Üzerine mayalanmış hamuru dökün. Hamur; kulak memesi kıvamında olacağı için elinize yapışacaktır. Avuçlarınızın içini sıvı yağ ile yağlayın. Avuçlarınızla hafifçe bastırarak hamuru tepsiye orantılı şekilde yayın. Sakın sıvı yağ yerine su kullanmayın. Kullanırsanız eğer ki ben o hatayı yaptım. Pizzanın hamuru gerçekten hamur olarak kaldı, üstü yandığı halde hamuru pişmedi maalesef.

Yağlama işi bittikten sonra üzerine hazırladığınız sosu dökün ve eşit oranlı olarak elinizle dağıtın. Sırasıyla önce sucuk sonra, mantar, biberler, zeytin, mısır ve domatesi dizin. Domatesin suyunu sakın ola ki eklemeyin…
Turbo ayarsız fırında 180 derecede 40 dk pişirin. 40 dk sonra üzerine rendelenmiş kaşar peynirlerini koyun 5 dk daha pişirin. Bir mutfak makası ya da bıçak yardımı ile dilimleyip servise sunun. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. merhabalar:)
    sayfanıza pastaneden adlı bloğun,izleyci panelineki resimden ulaşmya çalıştım,am olmadı...
    twetter hesabınızdan sayfanızın adını buldum...
    googleden ulaştım ve şu ann inanılmaz mutluyumm:))
    böylesine güzel bir sayfayı keşfettiğim için...
    seve seve izlemeye alıyorum hemen sizi...
    bende beklerim sayfama...
    gönül dolusu sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar:)
    Ne kadar güzel şeyler yazmışsınız çok mutlu oldum.Çok teşekkür ediyorum beğenmenize sevindim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder