ŞEKER KUTUSU VE 9 AYLIK BEBEK İÇİN EK BESİN


MALZEMELER
A4 fon karton
Makas
Kurdele
Delgeç

Yapımı oldukça kolay ve keyifli bir şeker kutusu yaptım bu akşam. Ne kadar vaktimi aldı dersem beş dakikayı geçmedi. Üstelik alet edavat da gerekmiyor.  İçine şekerler koyup sevdiklerinize  veya etrafınızdaki çocuklara hediye edebileceğiniz sevimli bir kutucuk.
Son aşamada köşeleri delgeçle delip kurdele geçirdim.Fotoğraflarla detaylı bir şekilde anlatmaya çalıştım. Fakat yine Selim engeline takıldım J Bu nedenle kesim aşamasında biraz sıkıntı yaşadım. Bazı yerleri aceleden yamuk kestiğimi fark ettim :) Siz cetvel kullanırsanız daha düzgün çizimler elde edebilirsiniz. Benim elimde cetvel ve keski aleti yoktu ama en kısa zamanda temin edeceğim. Çünkü bu kutu yapma işini çok sevdim. Kutucuklarınızın içini rengarenk şekerlerle doldurup etrafınızdaki çocuklara ve hala içindeki çocuğu yaşatanlara armağan edebilirsiniz.






Ek besine başlayan annelere fikir olması açısından bundan sonra Selim’e hazırladığım yemeklerden de paylaşmaya karar verdim. Beşinci aydan itibaren mamalarını kendim hazırlamaya özen gösterdim. Her öğüne ayrı ve taze mamalar hazırladım, hala da keyifle hazırlamaya devam ediyorum. Küçük porsiyonlar pişirmek ayrı bir keyif haline dönüştü benim için.

Selim şuan dokuz aylık ve püreden biraz daha katıya doğru geçmeye başladık. Altlı üstlü dört tane baldo pirinç kıvamında dişleri var oğlumun. Bugün ki yemeğimizin tarifi şöyle:
4-5 adet taze fasulye
Bir avuç bezelye
1 adet orta boy havuç
Bunları az miktar suyla haşladım. Başka bir yerde de arpa şehriyeyi az bir yağda kavurdum üzerine az bir miktarda su ekleyip pilav gibi pişirdim.
Sebzeler piştikten sonra kendi suyuyla rondoda püre haline getirdim. Pürenin kıvamını kendi bebeğinizin durumuna göre ayarlamak sizin elinizde.


İçine haşlanmış şehriyeleri ekledim. Bir tutam kuru nane ve birazcık tuzu da ekleyip yedirdim. Hoşuna gitti. Umarım sizin bebelerin de hoşuna gider :) Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. eveeet çok sevdim ben bu kartonları işime yarayacak sanırım teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  2. Ayy kutuya bayıldım 10-15 tane yapıp bayramda çocuklara vermeli. Eve gelenlere..Ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  3. merhabalar.. kartonları nereden buldunuz acaba..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder