ŞEKERPARE VE 10 AYLIK BEBE İÇİN EK BESİN


Öncelikle herkese şeker tadında bir bayram diliyorum. Büyüklerimin ellerinden küçüklerimin gözlerinden öpüyorum. Bugün bayramda misafirlere ikram etmek için şekerpare hazırladım. Çok zor şartlar altında şu an bu yazıyı hazırlıyorum. Selim masanın etrafında dolanıp duruyor. Bilgisayarın fişini çekmeden de bana rahat vermeyecek anlaşılan. Ben hemen tarifi paylaşayım bütün yazılar silinmeden J

MALZEMELER
250 g margarin ya da tereyağı
100 g pudra şekeri
2 yumurta
100 g irmik
500 g un
2 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı vanilya

ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER
3 su bardağı su
3 su bardağı şeker
Yarım limon suyu


HAZIRLANIŞI
Tere yağını birkaç saat önceden dolaptan çıkarın. Çukur bir kabın içinde bir iki dakika mikserle çırpın.
Pudra şekerini ilave edin. Krema kıvamına gelene dek çırpın.
İrmiği ekleyip bir iki dakika çırpın.
Yumurtaları kırıp çırpın.
Vanilya, un ve kabartma tozunu ekleyip çırpın ya da bu aşamadan sonra elinizle de yoğurabilirsiniz.
Fırını 180 dereceye getirip ısıtın.
Hamurdan irili ufaklı dilediğiniz büyüklükte parçalar koparın ve avucunuzda yuvarlayıp yağlı kağıt serili bir tepsiye dizin.
Üzerine ceviz, fıstık ya da file badem koyun. Kullandığınız kuruyemişi şekerpare hamurunun içine iyice bastırın aksi halde hamur kabardığı zaman dışarı çıkabilirler.
Yaklaşık 20-25 dakika şekerparelerin üzeri kızarana dek pişirin.


ŞERBETİN HAZIRLANIŞI
Bütün malzemeleri bir kabın içine koyun ve kaynatın.
Şerbeti ve şekerpareleri her ikisi de sıcakken üzerine dökün. Afiyet olsun.



Bütün çocuklar ve hatta büyükler gibi Selim de makarna yemeyi çok seviyor. Özellikle de uzun makarnanın kısaltılmış halini J Ben de haftada bir mutlaka değişik şekillerde makarna pişiriyorum. Bugün ki makarnamız kıymalı ve domatesli… Hadi bir göz atalım isterseniz.
MALZEMELER
Bir avuç içi kadar yağsız dana kıyma
Bir miktar uzun makarna
1 büyük boy rendelenmiş domates
2 yemek kaşığı sıvıyağ

Kıymayı küçük bir kaba kıymayı koyun. Üzerini bir iki parmak geçecek kadar su ilave edin. Bir çimdik tuz atıp güzelce kaynatın.
Rendelenmiş domatesleri de ayrı bir kapta sıvıyağ ile pişirin.
Kıymaların suyu azalınca her ikisini aynı kaba alıp bir iki dakika pişirin.
Haşlanmış makarnaları rondodan geçirin.
Bütün malzemeleri güzelce karıştırıp afiyetle yedirin bebeğinize.

Yorumlar

  1. Şekerpare çok güzel canım ellerine sağlık. Bebiş için ve sizler için güzel günler dilerim..

    YanıtlaSil

Yorum Gönder