KEŞKÜLTARİFİ, KEŞKÜL-Ü FUKARA


MALZEMELER
5 su bardağı süt
1 çay bardağı taze badem
4 yemek kaşığı pirinç unu
1,5 yemek kaşığı buğday nişastası
1 su bardağı toz şeker
Üzerini süslemek için badem,fındık,Hindistan cevizi vb…

HAZIRLANIŞI
Bir su bardağı suyun içinde bademleri 5 dk kaynatın.
Kaynattığınız bademlerin kabuklarını soyup rondoda ya da havanda döverek macun kıvamına getirin.
Bir tencerenin içine bir su bardağı süt, nişasta ve pirinç ununu koyup iyice karıştırın.
Nişasta ve pirinç unu iyice çözüldükten sonra diğer bütün malzemeleri tencereye koyun.
Orta ateşte kaynayana dek sürekli karıştırarak pişirin.
Keşkül kaynadıktan sonra blendırdan geçirin. Bu işlem keşkülün macun gibi olmasını sağlayacaktır. Blendırdan geçirilmediği takdirde içindeki bademlerden dolayı hafif bir pütürlülük oluyor.
Keşkülü soğutmadan servis kaplarına alın. Oda sıcaklığına gelince buz dolabında en az iki saat bekletin.
Servise sunmadan önce üzerini dilediğiniz malzemelerle süsleyin.
Ben çiğ bademi kısık ateşte sürekli karıştırarak kavurdum. Soğuduktan sonra keşkülün üzerine ekledim. Taze kavrulmuş badem keşküle ayrı bir lezzet kattı.
Afiyet olsun


Yorumlar

  1. Bayılırım,ellerinize sağlık..:))

    YanıtlaSil
  2. Merhaba ,
    Bloğunuz ne kadar da güzel. Deli Anne sayesinde gördüm sizi ve hemen takibe aldım. Benim bloğuma da beklerim...
    Kocaman sevgilerimle...www.grilady.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. merhaba harika bloğunuz var takibe aldım bende beklerim,sevgiler :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder