KADINBUDU KÖFTE


Herkese merhaba; çok uzun zaman oldu bloğuma yeni post yazmayalı. Geçirdiğimiz bu süreçte birçok yenilik oldu hayatımızda. Bursa’ya taşındık bir yıl oldu taşınalı, Selim’in bir kız kardeşi oldu. Adını İpek koydu abisi, şuan iki aylık oldu. Zor bir gebelik dönemi geçirdim. Şimdi biri kız biri erkek iki çocuklu bir anne oldum J
Gebelikte çok endişeliydim: iki çocuklu hayat beni kaygıya sürüklüyordu. Doğumdan sonra anladım ki tek çocuk, iki çocuktan daha zormuş. Bunu iki aylık tecrübeme dayanarak söylüyorum. İleriki günlerde nasıl olur bilemiyorum. İkinci çocuğum farklı cinsiyette olmasından mıdır bilemiyorum; ama kıskançlık krizleri ya da yeni kardeş travması yaşamadık çok şükür.
İşte kısaca görüşemediğimiz sürecin özeti tam da bu… Gelelim kadınbudu köfte tarifine. Selim 3,5 yaşının son aylarında. Yaşıtları olan diğer çocuklar nasıl bilmiyorum ; ama benim oğlum et yemiyor. Et yerine köfte çeşitleriyle o açığı kapatmaya çalışıyorum. Bazen köfteler sert olduğunda da ‘’beğenmedim ben bunu  çok sert ‘’ diyerek yine yemiyor. Ben de değişik köfte çeşitleri yapmaya çalışıyorum. Bu tarifteki köfte tam da Selim’in istediği gibi olduğu için bizim mutfağın temel tarifleri arasında yerini almış bir yemek . Umarım sizin çocuklarınız da severek ve iştahla yer bu lezzetli köfteleri. Hadi o zaman tarife bir göz atalım.

MALZEMELER
500 gram yağsız dana kıyma
1 yumurta
1 adet büyük boy kuru soğan
Yarım demet maydanoz
3 çorba kaşığı pirinç
1 diş sarımsak
Kızartmak için sıvı yağ
Tuz
Karabiber
Kimyon

DIŞ KAPLAMA İÇİN MALZEMELER
2 adet yumurta
Galeta unu


HAZIRLANIŞI
Pirinci 1,5 su bardağı suyun içinde, suyu tamamen çekilene kadar haşlayın.
Soğanları rendeleyin ve kıymanın yarısı ile birlikte suyunu çekene kadar kavurun.
Kavrulan kıyma ve soğanı çukur bir kabın içine alın.
İnce kıyılmış maydanoz, rendelenmiş sarımsak, 1 yumurta ve  baharatları daha önce kavrulan kıymalı soğanlı karışımın üzerine koyun.
Bütün malzemeyi iyice yoğurun.
En son olarak haşlanmış pirinci de ilave edin. Fazla zedelemeden parmak uçlarıyla son bir kez daha yoğurun.
Ceviz büyüklüğünde parçalar alıp avuç içinde yuvarlayarak şekil verin.
Şekil verdiğiniz köfteleri önce galeta ununa , sonra çırpılmış yumurtaya bulayın.
 Kızgın yağda kızartın. Kızarttığınız köfteleri,  yağını çekmesi için kağıt havlu olan bir kaba alın. Yanında elma dilimli patates kızartması ile servise sunun.
Afiyet olsun.

NOT: Köfteler yumuşak olduğu için şekil vermek biraz zor olabiliyor. Yumuşak bir kıvamda olmasına rağmen kızartırken asla dağılma ya da parçalanma olmuyor. Aksine şekli ve dokusu çok güzel oluyor.

Yorumlar