BABYPLAY BURSA ( BİLİNÇLİ OYUN )


BABYPLAY BİLİNÇLİ OYUN
Herkese merhaba; yağmurlu bir Bursa sabahına uyandık bugün. Bol koşuşturmalı bir gün geçirdik ailece. Sabah Selim’in kreşindeki veli toplantısına katıldıktan sonra Babyplay’de bulduk kendimizi.
Nedir Babyplay, neden gittik oraya kısaca anlatayım. 


İnstagramda severek takip ettiğim @hassasanne sayesinde keşfettim burayı. Bir çocuk ve bir bebekle gidebileceğimiz yerlere gitmeyi tercih ediyoruz hafta sonları. Bursa’da yeni olduğumuz için zamanla buluyoruz böyle yerleri.


Selim bugün 3-6 yaş grubu oyun atölyesine katıldı. Kayıtlar önceden yaptırılıp saat ücreti alınmaktadır. Katılımcı çocuklar, Çocuk Gelişimi Bölümlerinden mezun ‘’oyun lideri’’ ablalar eşliğinde dopdolu ve bol keyifli etkinlikler yaptılar. Bugünkü etkinlik planında;
-Bonibonlarla renk karışımı deneyi
-Kozalak ile dekor süs yapımı
-Hayvanlı şekilgeçlerle çiftlik temalı resim
-Ebruli yapraklar
-Fosforik slime, çalışmaları yaptılar.


Çocuklar etkinlik yapıp eğlenirken ebeveynleri de onların eğlencesine ortak olabilecek şekilde bir alan tasarlanmış. Çocuklar bir göz mesafesi kadar uzakta eğlenirken anne babalar bir yandan içeceklerini yudumlayabiliyor bir yandan çocuklarının kahkahalarına eşlik edebiliyor bir yandan da dergi-kitaplara göz atabiliyor.


Gerek çalışanlarıyla gerekse dekorasyonuyla ortamın enerjisi oldukça yüksek. Aile ve ev sıcaklığıyla düzenlenmiş bir mekan burası. Şimdi ben bu güzel mekanın kurucusu Özge hanımla yaptığım konuşmayı yazmaya kalksam bitiremem. Çünkü her detay çocukların bilişsel-duyuşsal ve psikomotor gelişim düzeyine göre düşülmüş. Ben işin bilimsel ve eğitimsel kısmını başka bir zamana bırakıp beni en çok etkileyen birkaç konuya değinmek istiyorum.


Öncelikle belirtmeliyim ki çok fazla kreş gezdim; fakat oralarda rastlamadığım birkaç önemli nokta gözüme çarptı. Birincisi ‘’Emzirme odası’’ nın var olmasıydı. Emzirme odası deyip geçmeyin. Benim gibi emziren annelerin rahatça bebeğini emzirebileceği mekan bulması çok da kolay olmuyor maalesef. Nasıl bir emzirme odasıydı ki bu kadar etkilendim? Loş bir ışık, rahat bir koltuk ve sessiz bir odaydı bebeğimi emzirdiğim yer. Odada bir de park yatak yer alıyordu.


Babyplay’de ayrı bir alt değiştirme odası da yer alıyor. Ne var bunda bunun neresi ilginç? Öyle demeyin bazı yerlerde alt değiştirme ve emzirme odası aynı yerde oluyor.


Bir başka konu sınıflarda ‘’Ayna’’ olmasıydı. Gelişim sürecinde ayna çocuğun benlik kavramını kazanmasında çok kıymetli bir materyaldir.


Son olarak ‘’duyu havuzu’’ beni benden aldı. Dokunarak öğrenmede bu duyu havuzu çok değerlidir. Çocuk ya da bebek dokunduğu nesnenin özelliğine göre çeşitli şema kavramları oluşturur. Nedir bu şemalar? Sertlik, yumuşaklık, hışırtı, kayganlık, yapışkanlık vb… kısaca bu duyu havuzundaki materyaller sayesinde beş duyu organı aktif olarak çalışır. Bu da çocuğun-bebeğin gelişimini destekleyen temel unsurları oluşturur.


Babyplay hakkında anlatılacak çok fazla konu var. Detaylı bilgi almak isteyenler http://www.babyplay.com.tr/ adresinden ya da sosyal medyada @babyplaybursa adresine ulaşabilir.


Selim’e eğlenceli bir vakit geçirme imkanı sunduğu ve samimi sohbeti için sevgili Uzm. Özge Selçuk Bozkurt hanıma ve ekibine teşekkür ediyorum.

Yorumlar