SARIMSAK SAKLAMA YÖNTEMLERİ


SARIMSAK NASIL SAKLANIR?
Sarımsak deyip geçmeyin. Faydaları saymakla bitmez. Sarımsağın, çiğ halde ya da yağının, mikroorganizmalar üzerinde antibiyotik etkisi olduğu, antiviral, antiparazitik, ve antibakteriyel özellikleri vardır. Bunun yanında, nezle, grip, astım rahatsızlıklarına, ses kısıklığı, bademcik, öksürük, bronşit, romatizma ve eklem enfeksiyonlarına, yara ve çıbanlara, saç dökülmesine, kan şekeri ve tansiyon düşmesine, damar tıkanıklarına, kolesterol seviyesini düzenlemesi gibi birçok rahatsızlığı iyileştirici etkisi vardır.
Eskiden beri annelerimiz derin dondurucuda ya da buzlukta yemekler saklar. Ani bir misafir geldiğinde ya da mevsiminde olmayan sebzeleri pişirmede kullanırlar. Bu dondurucu meselesi anneden yadigardır. Peki sarımsak?
Donmuş sarımsakla Berlin’de yaşarken teyzem vesilesiyle tanıştım. Marketlerin dondurucu bölümlerinde doğranmış sarımsak, maydanoz, soğan, dereotu, fesleğen gibi birçok gıdanın donmuş halleri ağzı kilitli torbalarda satılıyordu. İlk zamanlar ön yargı ile yaklaşsam da tadında ve dokusunda hiçbir farklılık görmediğim için sonradan elim ayağım oldu bu donmuş ürünler.
Sarımsak soymakla, rendelemekle ya da doğramakla vakit kaybetmeden ihtiyacım olduğunu kadarını alıp kullandım. Türkiye’ye taşınıp da evimize yerleşince de aynı uygulamayı bu kez kendim hazırlayarak devam ettirdim. Sarımsağı önce buzdolabı poşetlerinde saklamıştım. Fakat bütün dondurucu sarımsak kokunca poşetten vazgeçtim. Tupperware içine yerleştirdim. Dışarıya hiçbir koku yayılmadı. İhtiyacım olduğunda çıkarıp kullanıyorum. Sanki yeni doğranmış gibi ne renginde ne kokusunda ne de tadında hiçbir değişiklik olmuyor.

HAZIRLANIŞI

Sarımsakların kabuklarını soyup rondada istediğiniz irilikte çekin. Mutfak robotunun rondosu az da olsa sulandırdığı için ben tupperware’in  rondosunu kullandım. Sonrasında yine tupperware saklama kaplarından birine yerleştirip buzluğa koyun. İhtiyaç duyduğunuz an çıkarıp kullanın. Afiyet olsun.

Yorumlar

  1. Bu yöntemi de denemenizi tavsiye ederim :)
    https://www.youtube.com/watch?v=Jmu59L7etuA

    YanıtlaSil

Yorum Gönder