ANNE TAVSİYESİ ÇINGIRAKLI ÇORAPLAR

Herkese merhaba; İpek kızımız yavaş yavaş büyüyor artık. Büyüdükçe ihtiyaçları, gelişimsel özellikleri de değişiyor. Şuan 6.ayına yaklaşıyor. Geçen hafta ek gıdayla tanıştı. Tanıştı dediysem tadım aşamasında henüz. Öncelikle bir iki kaşık ev yoğurduyla başladı. Sonrasında çeyrek elmayı rendeleyip yoğurdun içine karıştırıp verdim bir iki kaşık. Bir de haşlanmış havuç ve yoğurt karışımı yedi. Şimdilik bu kadar yediriyorum. 6. aydan itibaren besin çeşidini yavaş yavaş arttıracağım.
Bu arada İpek’in hareketlerinde de değişiklikler oluyor. İstediği nesneye uzanıp alabiliyor. Emziğini kontrollü bir şekilde ağzına götürebiliyor ya da emzikle dişlerini kaşıyor. Artık sağına ve soluna dönebiliyor. Dönerek ileri geri gidiyor. Bıraktığım yerde bulamıyorum onu. Bir de acayip sesler ve çıkarıyor. Elleriyle ayaklarını tutarak oyun oynuyor.
Geçenlerde İpek için Sozzy’nin çıngıraklı çorap ve bileklik setinden almıştık. İpek’in çok ilgisini çekti bu çıngıraklı oyuncak seti. Ayaklarını yakalamasında da epey faydası oldu. Çorapların renkleri oldukça canlı olduğu için çok dikkatini çekiyor bebeğin. Çıkardığı seslerin nereden geldiğine bakıyor ve sesin kaynağını bulunca aynı sesi çıkarmak için yaptığı hareketi defalarca kez tekrar ediyor.
Çorap deyip geçmemek lazım.  İçindeki çıngırak bebeğin ritim duygusunu destekliyor. O sesi duymak için hareket ediyor. El-göz-ayak koordinasyonu sağlıyor. Kulaklarından çıkan hışırtı sesine bayılıyor.
Hafif olması kavramayı kolaylaştırıyor. Çünkü bazı çıngıraklar ağır oluyor ya da kavraması zor olabiliyor. Ha bir de sağa sola sallarken bebeğin yüzüne çarpıp acıtabiliyor.
Temizliği de kolay elde sabunla iki dakikada yıkanıyor.
Benim en çok sevdiğim özelliği ise yere düşmemesi. Dışarıda gezerken bebekler ellerindeki oyuncağı, emziği rahatlıkla yere düşürebiliyor. İşin kötüsü düşen şeyi ısrarla geri isteyebiliyorlar. Sozzy’nin çıngıraklı çoraplarını ve bilekliğini istese de düşüremez. Benim için en önemlisi bu. Bir anne olarak rahatlıkla tavsiye ederim. Fiyatı da uygun. Yalnız bilekliğini deneyip alın. Dar olmasın. İsterseniz siz de kendiniz buna benzer bir çorap yapabilirsiniz. Hoşçakalın.

Yorumlar