EKMEK KADAYIFI TATLISI


Herkese merhaba, umarım her şey yolundadır. Biz İpek’in diş çıkarma çabalarıyla meşgulüz bu aralar. Bir gün ateşi çıkıyor ertesi gün geri düşüyor bir daha ateşleniyor derken günler gelip geçiyor. Bugün paylaşacağım tarifi eşimin okuldan arkadaşının hanımı aynı zamanda komşumuz Ayşen hanımdan aldım. İpek’i görmek için evimize geldiklerinde kendisi yapıp getirmişti. Ben sadece servisi sundum. Ayşen hanım çok ince ve hassas bir komşumuzdur. Hayatımızda böylesine hassas insanların olması beni çok mutlu ediyor. Tarif için çok teşekkür ediyorum Ayşen öğretmenim. Seni seviyoruz…

MALZEMELER
8 adet baklava yufkası
1 su bardağı irmik
1 su bardağı Ayçiçek yağı
1 paket krema
4 yumurta
2 paket kabartma tozu
1-2 damla limon suyu ( kabartma tozuyla karıştırmak için)
1 su bardağı şeker

ŞERBETİ İÇİN MALZEMELER
2,5 su bardağı şeker
2 su bardağı su


HAZIRLANIŞI
Kek hamurunu bir kapta çırpıp hazırlayın.
Dikdörtgen bir borcam tepsiye bir tane baklava yufkası serin.
Üzerini bir miktar kek hamuruyla kaplayın.
Üzerine tekrar baklava yufkası serin. Aynı işlemi kek hamuru ve yufkalar bitene kadar tekrarlayın.
En üst katını baklava yufkasıyla kaplayın.
Önceden ısıtılmış 180 derece fırında alt-üst ayarda pişirin.
Şerbeti hazırlamak için su ve şekeri bir kapta kaynatın.
Kek ve şerbet ılıkken, şerbeti kekin üzerine dökün. Bir gece dolapta bekletin.
Ertesi gün üzerine kaymak ya da krem şanti ile servise sunun afiyet olsun.

Yorumlar