TAHİNLİ ÇİKOLATALI KEK


Herkese merhaba; bugün liseden beri görüştüğüm arkadaşım tahinli kek tarifi yok mu blogda, aradım bulamadım dedi. Ben de tahinli kurabiye var, kek yok dedim. Sonra niye yok hemen yapıp tarif ekleyeyim dedim. İpek’i bebek arabasına koyup mutfağa girdik. Sevgili Arda Türkmen’in çikolatalı tahinli kekini yapmaya başladım. Keki fırına koyduktan sonra İpek’i uyuttum. Neyse keki pişirdim, soğuduktan sonra kalıptan çıkarıp fotoğraflarını çektim. Çikolatalı tahinli kekin tadı browni gibi oldu. Üst kısımları biraz ıslak bir kek bu yüzden browniye çok benzettim. Üzerine çikolata sosunu mutlaka ekleyin. Çikolata ve tahinin karışımı bambaşka bir lezzet oluşturuyor. Çayla da süper bir ikili oluyorlar.
Ertesi güne kalınca tadı daha bir güzel oluyor.

MALZEMELER
2 adet yumurta
2 su bardağı toz şeker
1 su bardağı yoğurt
2,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı sıvıyağ
1 su bardağı tahin

SOS İÇİN GEREKLİ MALZEMELER
2 paket bitter çikolata
½ su bardağı tahin


HAZIRLANIŞI
Yumurta ve şekeri köpük oluncaya kadar çırpın. Yoğurt, tahinin yarısı ve sıvıyağı ekleyip karıştırın.
Son olarak katı malzemeleri ekleyip spatula ile karıştırıp yağlanmış kek kalıbına dökün. Üzerine tahinin kalan yarısını dökün ve 180 derece fırında 40-45 dakika pişirin.
NOT:
Dikdörtgen yüksek bir kapta 45 dakika – yuvarlak veya daha yayvan kısa bir kapta 30-35 dakika pişirin.

SOSUN HAZIRLANIŞI
Benmaride erittiğiniz çikolatayı, tahin ile karıştırın ve fırından çıkan kekin üzerine dökün. 
Tarifi Arda’nın Mutfağı’ndan aldım olduğu gibi de yazdım.
Teşekkürler Arda şefim. Afiyet olsun.

Yorumlar

Yorum Gönder