KORNEA NAKLİ-KORNEA DİSTROFİSİ-LATİS DEJENERASYONU


Bayramın ikinci sabahına kızarık bir gözle uyandım. Hemen en yakın hastaneleri aradık göz doktoru var mı diye. Çapa'ya gittik. Güvenlikteki kadın en iki saat sonra gelir doktorlar dedi. Sinirlendim. Çünkü arayıp sorduk gitmeden önce. Sonra yakınlardaki Haseki Hastanesini arayıp sorduk dr var dediler gittik. Kayıt yaptırdık dr yok dediler. Artık sesli sinirlendim. Bu sinir sonucu biraz olay çıkarmış olabilirim ki asistan geldi tedavi için. Gözyaşı damlası, merhem ve damla yazdı. Ilaçları aldık nöbetçi eczaneden hemen kullandık. Sabah kızaran göz öğleden sonra sulanıp kaşınmaya başladı. Çapa'ya tekrar gittik. İlaçları gösterip gözün durumunu anlattık. Yine bir asistan "bir şey yok mikrop kapmış"dedi. Ben de "bakın benim korneamda genetik bir rahatsızlık var,korneada herhangi bir hasar var mı?Gözü kapatılım mı?" diye sordum. Uzman çocuk"yok ciddi bir şey değil"dedi. Iyi dedik çıktık.
Ertesi gün artık iki gözümü açamadığım gibi zar zor nefes alıyordum acıdan. Gözümde şiddetli bir batma, yanma, sulanma ve kaşıntı vardı. Sağ gözüm hasta olan gözümü eczaneden pomat alıp kapattık. Diğer gözümü de açamayınca kayınvalidemin eşarplarından biriyle körebe oynar gibi bağladım. Sabah tekrar Çapa'ya gittik 45 dakika asistanın gelmesini bekledik. Kız zar zor konuşuyor Türkçe'yi. Bize soruyor"böyle olunca hangi ilaçları kullanıyordunuz?" diye. Ben acıdan ve sinirden sesimi zor çıkartıyorum. Böyle oluncadan kastın ne, ne durumdayım nerden bilebilirim? Ayrıca hasta olan kim dr olan kim?Bitmedi. Eşim sordu" gözün etrafını nasıl temizleyelim, kirpikler birbirine yapıştı" diye. Asistan kız ne dese beğenirsin? "Ya şey çayla temizleniyordu sanırım, tam da bilmiyorum ama pamuğun üstüne çay döküp öyle siliniyordu. Bir deneyin siz"dedi. Aynen bunları dedi!
Ya sabır, ya sabır derken başka göz hastaneleri aradı eşim. Hiç birinde doktor yok. Dünya Göz Merkezi'nde operatör dr bulduk. Gittik. Hemen aldılar bizi odaya. Doktor önce uyuşturdu gözü çünkü canımdan can çıkıyor açılmıyor göz. Sonra baktı. Korneam yırtılmış!.. Yara olmuş ve kabuk bağlamış. Sivri bir cımbızımsı bir aletle kornea üzerindeki kabukları temizledi tek tek. Geçici olarak kontakt lens taktı. Ilaçlarımı damlattı gözüme. Her iki saatte bir 5 dakika ara ile kullanmamı söyledi. Göze su temasını yasakladı 4 gün boyunca. Kontrol için de Bursa'da bie doktor ayarladı, yine aynı hastanenin kornea uzmanına yönlendirdi. Çok şükür gözlerim açık bir şekilde ayrıldık hastaneden. Görme oranım hala netleşmedi. Iki gün önce kontrolüm yapıldı. Doktor 4-5 gün sürer görmenin netleşmesi dedi. Bir de korneadaki yara tamamen kapanmış çok şükür. İlaçlarımı hiç aksatmadan damlatan eşime, çocuklarıma yokluğumu hissettirmeyen kayınvalideme ve Dünya Göz Merkezi'ndeki doktorlara teşekkürü borç bilirim.10 günü resmi tatil ilan edip, hastanelere yetersizliği aşikar olan asistanları bırakıp da bir tane bile DOKTOR bırakmayan devletime de teessüf (!) ederim...

Yorumlar